Do końca 2026 r. firma zamierza rozbudować sieć automatów paczkowych do 10 tys. urządzeń. DHL eCommerce ogłosił, że chce przejąć wszystkie udziały w firmie APM Solutions.
DHL eCommerce ogłosił, że chce przejąć wszystkie udziały w firmie APM Solutions. Dzięki temu firma zyska pełną kontrolę nad siecią automatów paczkowych, która wcześniej była rozwijana we współpracy z firmą Cainiao. Przejęcie ma umożliwić znaczące przyspieszenie rozwoju sieci automatów DHL Box 24/7 - do końca przyszłego roku ma ich być w Polsce aż 10 tys.
– Ta transakcja to kamień milowy na naszej drodze do bycia wiodącym dostawcą usług logistycznych dla rynku e-commerce w Polsce - powiedział Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce. – Przejmując pełną kontrolę nad APM Solutions, będziemy jeszcze szybciej reagować na potrzeby rynku, dając sprzedawcom i konsumentom realny wybór oraz oferując innowacyjne, niezawodne usług – dodał Ciano.
Inwestycje w Polsce są częścią szerszej, europejskiej strategii DHL. W ciągu ostatnich trzech lat firma inwestowała w naszym kraju średnio 235 milionów euro rocznie. Na rozwój w Europie przeznaczy ok. 1 mld euro w ciągu pięciu lat. Dzięki tym nakładom, DHL rozwinie swoją sieć automatów paczkowych na takich rynkach jak Wielka Brytania, Włochy, kraje Beneluksu, Turcja i Czechy.
– Tak dynamiczny rozwój naszej sieci automatów paczkowych w Polsce nie byłby możliwy bez determinacji naszych pracowników oraz sprawdzonego partnera. Teraz nadszedł czas, by postawić następny krok w realizacji naszej strategii, opartej na dostarczaniu prostych i wygodnych rozwiązań dla naszych klientów – tłumaczy Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska.
Strategia DHL eCommerce skupia się na dostarczaniu niezawodnych, przystępnych cenowo i zrównoważonych rozwiązań logistycznych. Pełna kontrola nad APM Solutions ma przyspieszyć innowacje, zwiększyć zaangażowanie klientów oraz umożliwić długofalowy rozwój.
Sprawę komentuje Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR:
– Polska jest europejskim liderem pod względem liczby automatów paczkowych, z ponad 41 tysiącami urządzeń działających w 2024 roku, co oznacza średnio jedno urządzenie na 926 mieszkańców. Sieć ta jest jedną z największych w Europie, napędzaną ogromną popularnością zakupów internetowych. Wartość rynku e-commerce w Polsce ma w 2026 roku przekroczyć 162 mld zł, co prawie podwaja kwotę wydaną przez konsumentów w 2020 roku. Automaty paczkowe odgrywają kluczową rolę w szybko rosnącej branży, dając konsumentom wygodę, niższe koszty oraz większy wybór. Są także ważne dla gospodarki, wspierając konsumpcję i wzrost PKB oraz umożliwiając lokalnym firmom, np. producentom żywności regionalnej, dostęp do szerszej oferty klientów. Ponadto automaty zmniejszają liczbę przejazdów kurierów, co obniża emisję CO2 i hałas spowodowany przez pojazdy dostawcze. Pomimo dynamicznego rozwoju są jeszcze wyzwania, takie jak brak współdzielonych automatów różnych firm kurierskich oraz potrzeba modernizacji starszych urządzeń. Branża kurierska zyskała na elastyczności i konkurencyjności dzięki automatom, które stały się integralną częścią krajobrazu polskich miast – wskazuje ekspert.